Pozycjonowanie w Google - warto promować firmę w Sieci?
Pozycjonowanie w Google - warto promować firmę w Sieci?
autorem artykułu jest Sebastian Miśniakiewicz
Internet to w obecnych czasach coraz ważniejsze miejsce promocji firmy. Ulotki, plakaty, billboardy - powoli odchodzą w zapomnienie. I o ile billboardom na razie szybkie zapomnienie nie grozi, to w przypadku ulotek chyba można zaryzykować stwierdzenie, że ich era dobiega końca. Dlaczego?
Koszt druku 10,000 ulotek to około 1000 - 2000 zł (w zależności od wielkości, ilości zastosowania kolorów - 4+0, 4+4 itp), do tego należy doliczyć około 5 gr za dystrybucję - co daje nam 1500 - 2500 zł jako koszt dystrybucji wspomnianej ilości materiałów reklamowych. Pozyskanie z ulotki "kontaktu", przez który rozumie się skontaktowanie się Klienta z naszą firmą JEDYNIE w w celu zapoznania się z naszą ofertą, to koszt rzędu 250 zł. Łatwo policzyć, że za powyższy koszt zapewnimy sobie wizytę w firmie maksymalnie 10 osób. A to jedynie wizyta - do zamknięcia sprzedaży jeszcze daleka droga. Pomijam już fakt, że postrzeganie ulotek przez Polaków zmieniło się diametralnie. Obecnie większość osób bierze ulotkę na ulicy tylko po to, aby 10 metrów dalej ... wyrzucić ją do kosza.
Czyli ulotki - odpadają. Jak zatem promować firmę w dzisiejszych czasach? Odpowiedź jest zawarta w tytule - należy wykorzystać pozycjonowanie stron internetowych.
Miesięczny koszt reklamy w Sieci 9pozycjonowanie)to około 50 - 200 zł za jedną frazę charakterystyczną dla danej branży, pod którą osoby szukają w Internecie informacji na dany temat. Firma, która oferuje np. tanie noclegi w Krakowie , może wydać 2500 zł na rozdanie 10,000 ulotek, nie docierając do potencjalnych Klientów, ponieważ - kto szuka noclegu poprzez ulotki? Ta sama kwota, zainwestowana np. w pozycjonowanie stron internetowych w Google (najbardziej popularną wyszukiwarkę w Polsce, która generuje 84% wszystkich wyszukiwań w Internecie) sprawi, że na naszą stronę będą wchodziły osoby zainteresowane znalezieniem noclegu - a nie np. szukających informacji o kredytach hipotecznych.
Nie bez znaczenia pozostaje tez fakt, że ulotki rozdamy w jeden dzień, natomiast pozycjonowanie "wykorzysta" tę kwotę w okresie mniej więcej rocznym, co oznacza, że przez cały rok nasza firma będzie widoczna w Internecie dla osób szukających informacji związanych z usługami, jakie oferujemy. Fakt ten chyba przekona każdego, że jeżeli chce się w dzisiejszym świecie odnieść sukces w sferze biznesowej, warto rozszerzyć swoje horyzonty i zacząć promować swoją firmę w Internecie.
--
Pozycjonowanie Kraków
Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl
Zobacz takze:
Czy usługi doradcy finansowego są w 100% bezpłatne?
Jak różnica w marży wpływa na koszt kredytu hipoteczneg
Sklep dziecięcy w Twoim mieście
Czy finansowa wolność istnieje?
Niepełnosprawni, edukacja i Internet